hétfő, augusztus 15, 2005

nemcsak inyenceknek

Csomai Andris Volgáját már régóta meg szerettem volna nézni, meg dokumentálni, már ha igazán szép és érdekes autókat uploadolok ide, akkor ez nem maradhat ki. Egyéves restaurációs periódusa alatt a boldog tulaj rendszeresen beszámolt ugyan e sorok irójának, hogy ki van már hegesztve, meg a kardán is a helyén, de igazából az izgatta az autósfantáziámat, vajon sikerül-e Andrisnak egy igazán stilusos valamit fabrikálni a kommunista kor emblematikus dinoszauruszából. Nos, az eredmény. A büszke tulaj, a 37éves, de ifjú szivvel (Fordescort 1.6D) dobogó meggypirosas-bordós Volga mellett.
Hát, elsöre impozáns, lendületes, megállithatatlan effektus. Nem tudom pontosan megfogalmazni, de ha sokáig nézed az orr-részt, mintha közelitene feléd, nem? A krómalkatrészek ragyognak a napsütésben, a színválasztás pedig tökéletes, mintha a sztahanovista párttitkárok evvel jártak volna a május elsejei piknikre, ha pedig Csomai apuka, szándékai szerint evvel fog járni színházba, a figyelemfelkeltés garantált, szinte már látom az ötös BMW-k és Passatok között parkolni. Közelebbröl szemlélve
kerekded formákat találunk, fényezett króm hűtőrács, amelynek szerintem nemcsak esztétikai, hanem komoly balesetbiztonsági funkciója is van, nembeszélve arról, hogy egy liberálbolsevik tüntetés szétoszlatásában is közreműködhet, ez még egy olyan autó, amelyböl nem spóroltak ki semmit.

Belül még nincs kész, kárpitozás és műszerfal-restaurálás még hátravan, a lényeges dolgokat viszont megtaláljuk. Impozáns kormány, 180fokos kilométeróra, megannyi cirillbetűs műszer, műszerfalba épített vekker, CCCP embléma, lábbal kapcsolható fényszórók, és ha már piknik, az első ülés három személyes.
Az elöl talált kerekded formákat hátul szigorú mértani alakzatok váltják fel, a csomagtartó viszont lefelé gömbölyödik, a büszke embléma és ismét hatvankiló króm töri meg, rajongók felfedezhetik rajta a Csillagok Háborújának néhány űreszkavátor-motívumát is.
A szintén emblematikus Regatta, gyermekkorom legizgalmasabb műszerfalával, bár a Fiat Tipo egértelevizió se volt rossz, kivűlről viszont gyenge betonkocka-imitációnak tűnik a pártfőtitkár buliautója mellett.
a rövid látogatás végén pedig, még vessünk egy utolsó pillantást a novoszibirszki Zorró titkos jelére, az oldalsó krómcsíkokra, a hátsó szélvédő és a csomagtartó gömbölyded íveire, aztán vissza a garázsba, Andris pedig hamarosan vissza a doktori tanulmányokhoz, aztán haza, egykis krómozás majd ismét mesterséges intelligencia-kutatás. az autó szépülését (vagy szép üléseit) folyamatosan figyelemmel kisérjük és tálaljuk olvasóinknak. aláírás, a Krómospiros Sztálincsodák baráti kör.

3 Comments:

At 9:55 de., Anonymous Névtelen said...

haliho!

naaagyon jo hogy igy ledokumentalodott ez a gyonyoruseg (a kelet limuzinja ugyebar :) ), csak kis megjegyzesem van frappans kommentarodhoz, meghozza, hogy nehany kis krom-reszecske azert meg hianyzik, ezert a kedves olvasok nehogy azt gondoljak, hogy pl. a masodik kepen lathato kedves-mosolygos hutoracs folotti ket lyuk nem nem szelloztetesi celokat szolgal...oda ugyanis jon majd meg kis dekoracio!

hat akkor kellemes izlelgetest mindenkinek!

udv, baratimi

 
At 10:04 de., Anonymous Névtelen said...

hmmm... kora reggeli behatas... az elobbi commentben a "nem nem"nek semmi keresnivaloja ott az utolso sorok valamelyikeben... nem is emlekszem e ket szo leirasara... hmmm... ;) baratimi

 
At 8:26 du., Anonymous Névtelen said...

Ez a Szam igazan jol sikerult. Nekem kis toprongyos borvelyi legenynek igazan tetszik. Foleg azert mert az akkori "ipari minoseggel" a mai mar nem igazan veszi fel a versenyt. Minden autogyar csak az olcso, kisfogyasztasu muanyagkoporsokra osszpontosit, szemben a bemutatott csodamasinaval.
Tobb ilyet kerunk. Na csa

 

Megjegyzés küldése

<< Home